torsdag 14 oktober 2010

Blandade trollingbilder

Här kommer ett litet axplock ur telefonen:

 Kapten gör i ordning båten för årets premiärtur. En sak som vi lärde oss vid den här iläggningen var att det är betydligt lättare att lägga i en båt när det finns vatten i sjön. Att lägga i en Örnvik 580 Pilothouse med bara 30 cm vatten innanför bryggan var en ganska slitig historia kan jag lova.
 Både jag och min käre kapten har en förkärlek för att fota våra rullar. 
 Självklart dricks det en hel del kaffe på sjön, och det görs med fördel ur dessa oerhört manliga muggar.
Kapten drillar öring.
 Fokuserad kapten krokar av öring.
 Nöjd kapten poserar med öring.
 Även båtsman får emellanåt känna på hur det är att hålla i en fisk.
 I försomras bedrev jag någon form av guidning på Skagern i min gamla fina Crescent 504. Här är det Mattias och Blom som njuter av solen och gott fiske.
 Pierre och Blom fotade på väg ut från sommarstugan och till ett ganska hyfsat fiske vill jag minnas.
 Om det är något som är befriande för en tävlingsinriktad och kilojagande fiskare så är det att ha med sig smågrabbar i båten. De bryr sig knappast om vad fiskarna väger och utstrålar konstant den glädje som är själva anledningen till att man tillbringar alla timmar på sjön. Här är det Tarzan som drillat upp sin största gädda hittills =)
 Även storebror Rasmus fick sig en match med en av Skagerns största gäddor genom tiderna =)
 Gädda uppdrillad ur Skagern nu i somras. Längd 108 cm och uppskattad vikt 8-9 kilo nånstans.
 Kvist poserar med en elegant bukkrokad snipa.
Gången därefter hade vår käre Kvist bättre fiskelycka och drog upp en fin matgös.

Det där var några bilder ur mitt lilla arkiv. Mer kommer när jag har tid och lust.

Skitfiske // Richard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar